Anasayfa / Kamu Haberleri / Mutabakat metninde sözleşmeli personelin kazanımları

Mutabakat metninde sözleşmeli personelin kazanımları

Hükümetle imzalanan, 2010 Mutabakat metnine göre sözleşmeli personele verilen haklar; Hükümetle imzalanan, 2010 Mutabakat metnine göre sözleşmeli personele verilen haklar sırasıyla şunlardır:Sağlık Bakanlığı istihdam edilen 657 sayılı kanunun 4/b maddesi ile 4924 sayılı kanun kapsamında istihdam edilen sözleşmeli personelin istihdamları, sorumlulukları, mali, sosyal ve özlük hhakları açısından tek çatı altında toplanması husunda çalışma yapılması.

Sözleşmeli personelin; eş durumu dolayısıyla atanması hususunda ilgili kurumların da görüşleri alınarak değerlendirilmesi.
Sözleşmeli personelin yönetici pozisyonlarda görevelnedirilmesi hususunun değerlendirilmesi.
Sözleşmeli personel pozisyonlarının iptal edilmesi ( görev yerlerinde ihtiyacın ortadan kalkması halinde) durumunda bu personellerin diğer sözleşmeli personel pozisyonlarına yerleştirilmesinde objektif bir sistem kurulması.
Sözleşmeli personelin hacda görevlendirilmesi
Sözleşmeli sağlık personeline sürekli görev yolluğu ödenmesi konusunda çalışma yapılmasına.
4/b statüsünde istihdam edilen sözleşmeli personel ile 5393 sayılı kanun hükümlerine göre istihdam edilen sözleşmeli personelden emsali Devlet memuru ile kıyaslandığında aylık olarak daha düşük ücret alan sözleşmeli personelin emsali Develet memuru seviyesine çıkrılması konusunda çalışma yapılmasına da;
Sözleşmeli personelin sözleşmelilerden alınan damga vergisinin kaldırılması yada; kurum tarafından ödenmesinin sağlanması

Hususlarında mutakabat sağlanmış olup; bu konularda ilgili birimlerin de görüşleri alınarak çalışma yapılması imza altına alınmıştır.

Çalışma yapılması kararlaştırılan çalışmaların; yürülüğe girmesi için kanun ve yönetmeliklerde değişiklik yapılması gerekmektedir.

En kısa zamanda imza altına alınan maddelerin yürülüğe girmesi sözleşmeli personelleri bulunduğu durumdan biraz daha iyi şartlarda çalışmasını sağlayacaktır.

medihaber

Yeni atanan öğretmenlerden istenecek belgeler

1) Lisans Diploması veya Mezuniyet Belgesinin aslı veya kurumunca onaylı 2) Orta Öğretim Alan Öğretmenliği …