Anasayfa / Davalar ve Sonuçları / 76. Madde İle Okul Müdürü Atamasına İki İptal Daha

76. Madde İle Okul Müdürü Atamasına İki İptal Daha

Bahçelievler Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi’ne 76. maddeye göre yapılan atamanın iptali amacıyla Dilaver Şahin adına sendikamız avukatı Şahin Zenginal tarafından açılan davada İstanbul 1. İdare Mahkemesi yürütmeyi durdurma talebimizi reddetmişti. Yaptığımız itiraz üzerine İstanbul Bölge İdare Mahkemesi yürütmeyi durdurma talebimizi kabul etti ve 76. maddeye göre Bahçelievler Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi’ne Abdi Erdoğan’ın atanmasına ilişkin işlemi iptal etti.

Yine Bahçelievler Erguvan İlköğretim Okulu’na 76. maddeye göre yapılan atamanın iptali amacıyla Şahin Vural adına sendikamız avukatı Şahin Zenginal tarafından açılan davada İstanbul 8. İdare Mahkemesi yürütmeyi durdurma talebimizi reddetmişti. Yaptığımız itiraz üzerine İstanbul Bölge İdare Mahkemesi yürütmeyi durdurma talebimizi kabul etti ve 76. maddeye göre Bahçelievler Erguvan İlköğretim Okulu’na Tufan Kanbur’un atanmasına ilişkin işlemi iptal etti.

İstanbul Bölge İdare Mahkemesinin 30.09.2010 tarihli ve 2010/6332 Y.D. İtiraz Nolu kararı ile 13.10.2010 tarihli ve 2010/6563 Y.D. İtiraz Nolu kararlarında; dava konusu işlemlerden Bahçelievler Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi Müdürlüğüne Abdi Erdoğan’ın ve Bahçelievler Erguvan İlköğretim Okulu Müdürlüğüne Tufan Kanbur’un atanmalarına ilişkin işlemlerin “açıkça hukuka aykırı olduğu ve uygulanması halinde telafisi güç veya imkansız zararlara sebebiyet vereceği anlaşıldığından” yürütmenin durdurulması talebinin kabulüne oybirliği ile karar verdi.

İstanbul Bölge İdare Mahkemesinin her iki kararı da ektedir.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.

Türk Eğitim-Sen
İstanbul Bölge Başkanı