Anasayfa / Basın Açıklamaları / Eş Durumu Tayinlerinde Öğretmenler Mağdur Edilmesin

Eş Durumu Tayinlerinde Öğretmenler Mağdur Edilmesin

Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği uyarınca, eş durumu özrüne bağlı yer değişikliklerine ilişkin duyuruları yapmış bulunmaktadır. Eş durumundan tayin isteyen Sözleşmeli Öğretmenler 17.12.2010, Kadrolu Öğretmenler de en geç 08.01.2011 tarihine kadar başvuru yapabileceklerdir. Ancak 2010 Ocak ayında göreve başlayan Kadrolu ve Sözleşmeli Öğretmenlerin eş ve diğer özür durumuna bağlı yer değişikliği hakkından yararlanamaması tehlikesi söz konusudur. Böyle bir mağduriyetin yaşanmaması için Milli Eğitim Bakanlığının gerekli önlemleri acilen alması gerekmektedir.

Kadrolu ve Sözleşmeli Öğretmenlerin herhangi bir hak kaybıyla karşı karşıya gelmemesi için sendika olarak MEB’e üç kez yazılı başvuru yaparak gerekli uyarılarda bulunduk. 23.10.2010 tarihinde Türk Eğitim Sen olarak, Bakanlığa yazdığımız yazıyla; 16.12.2009 tarihinde Sözleşmeli Öğretmenlikten Kadrolu Öğretmenliğe atanan, ancak sözleşmelerinin 14.01.2010 tarihi itibariyle feshedilmesi nedeniyle 1 yıllık süre şartını dolduramayan öğretmenlerin mağduriyetlerinin önlenmesi için Ocak 2011 tarihinde yapılacak eş durumu özrüne bağlı yer değişikliklerinde bu öğretmenlere esneklik tanınması hususunda talepte bulunduk.

Yine 09.12.2010 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığına yazdığımız ikinci yazıda; Sözleşmeli Öğretmenlerin özür durumlarından dolayı yapacakları yer değiştirme taleplerinin karşılanamaması hususunda tereddütlerin söz konusu olduğuna dikkat çektik. Özellikle kontenjanların sınırlı sayıda belirlenmesi ve il emrine atanabilme hakkının verilmesi konularında geçmiş dönemlerde yaşanan sorunlar tekrar yaşanacak korkusu ile sendikamıza çok sayıda şikâyetlerin ulaştığını ifade ettik. Bu anlamda sözleşmeli öğretmenlerimizin herhangi bir sorun ile karşılaşmadan eşlerinin bulunduğu yerlere atanabilmeleri için münhalların sağlıklı bir şekilde başvuruya açılması ve il emrine atanabilme hakkının verilmesi ile ilgili talebimizi ilettik.

Ayrıca aynı tarihte MEB’e üçüncü bir yazı yazarak; Sözleşmeli Öğretmenlikten Kadrolu Öğretmenliğe atanan, ancak sözleşmelerinin 14.01.2010 tarihi itibariyle feshedilmesinden dolayı 15 Ocak 2010 tarihinde kadrolu olarak göreve başlayan öğretmenlerin 7 günlük gibi kısa bir süreden dolayı mağdur edilmemelerini tekrar talep ettik.

Kadrolu Öğretmenler gibi Sözleşmeli Öğretmenler de, atanmalarına rağmen MEB tarafından göreve geç başlatılmalarından dolayı, eş durumu tayini konusunda mağduriyetle karşı karşıyadır. 2009 yılının Aralık ayında sözleşmeli olarak yeni ataması yapılan yaklaşık 10 bin sözleşmeli öğretmen; sözleşmeli olup da kadroya geçenlerin 14 Ocak 2010 tarihine kadar sözleşmeli kadroda tutulmalarından dolayı, göreve ancak 15 Ocak 2010 tarihinde başlayabilmişlerdir. Bu nedenle sözleşmeli öğretmenlerin de eş durumundan tayin istemeleri 15 günle tehlikeye düşmüştür.

Eş ve diğer özür durumuna bağlı olarak tayin isteyen Kadrolu ve Sözleşmeli Öğretmenlerin muhtemel mağduriyetlerinin önlenmesi için 28 Aralık 2010 ve 8 Ocak 2011 tarihinde yapılacak özür durumuna bağlı yer değişikliklerinde 1 yıllık süre şartı açısından müracaat tarihinin değil, daha önceki yıllarda olduğu gibi yarıyıl tatilinin son gününün esas alınması gerekmektedir. MEB’in eş durumu tayinlerinde gerekli hassasiyeti ve duyarlılığı göstermesi Anayasal bir zorunluluktur.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
Türk Eğitim-Sen
İstanbul Bölge Başkanı
Yrd. Doç. Dr. M. Hanefi Bostan

İsmail Koncuk: KİMSEDEN KORKMAYIN